Alla inlägg under augusti 2011

Av hanna eriksson - 6 augusti 2011 22:44

Nu har vi kommit hem från vår fantastiska resa i Brasilien. Vi var borta i ca 5 veckor och har haft det underbart. Levt brasseliv!


Nedan ser ni ett axplock av allt vi gjort.

Njut!


Nerresan gick fantastiskt bra! Så här kul hade pappa o Walter det. Med 2 byten och en 11-timmarsflygning ska båda barnen ha en STOR guldstjärna i kanten. Stolt mamma o pappa!


Leandra har nu landat på brasilians mark!



Detta hus hade vi som utgångspunkt i 3 av våra 5 veckor. Där bodde Martins bror "Bau" (Edvaldo). Det är ett enkelt, fattigt hus med ett STORT hjärta och FANTASTISK utsikt.



Utsikten från huset!



Mor o dotter vid strandkanten vid "Baus" hus.



Här är "Bau" med Walter. Walter o Leandra älskar "Bau". Walter gick och kallade honom för "Baba".



"Vana" (Giovana), "Baus" tjej. Underbar mäsnniska som lagade mat till oss varje dag. Supergod brassemat.



Att sitta och leka med "Bau"/"Baba" på stengolvet var livet för Walter.



Värmen var med hos hela tiden så det blev ett par duschar per dag. Här i husets dusch...kanske inte riktigt som hemma - men ungarna är lika glada för det!



Här tvättade vi våra kläder...för hand!



"Baus"/"Babas" bil var något som Walter tyckte var enormt intressant.



Trädgården pyntades av massvis av palmer. Nu vill jag ha en palm i min trädgård i Sjövik. Går det att ordna? Överlever den?



Största anledningen till att vi åkte ner var för att träffa Martins mamma Maria som är mycket sjuk.



Dom bor fattigt och hänger mest på trottoaren framför deras hus. Här är en del av släkten. Martin och "Bau" står till vänster.



Ett kusinkort med de kusiner som fanns på plats för tidpunkten...Leandra platsar in...hon står längst till höger! Min lilla brasse-prinsessa.



När vi inte bodde hos "Bau" bodde vi hos underbara Luana inne i Maceio. Hon bodde ihop med sina 2 SJÖVILDA söner, Pietro o Pierre.



Ganska trångt och sådär standard men med närheten till stan var det ett skönt avbrott från att bo hos "Bau" som bor en bit utanför stan.



Här är Leandra o Pierre. Det spelades Copa America när vi var nere...klart man ska vara brasseklädd. Sen gick det väl inte så bra för Brasilien. 
 


När det spelas stora fotbollsturneringar mm så flyttas tv:n ut och man kikar på matchen på trottoaren.



Min 30-årsdag firades med STOR överraskningsfest med släkt, vänner, grannar och annat härligt folk.



Bakom festen stod Martin och hans kusin Macia (mamma till Luana). TUSEN TACK kära ni. Jag vet inte hur många gånger jag kan tacka er.



Höjdpunkten vara "mina" showande transvestiter. Jisses!



Leandra var mäkta imponerad.



Kika in tårtans underbara N och textens placering:-)



Släkten i stort sett slogs om att laga mat för oss. Men ibland tog vi och gjorde lite restaurangbesök.



Brudarna: Luana, jag, Lindisey (Leandras STORA idol), Vovo o Macia!



Sen mellan varven sökte vi oss till stranden...



...lite olika stränder...



...alla lika fantastiska!



Min strandprinsessa!



Min strandprins!



Att dricka kokosvatten från en kokosnöt hör till!



Underbar strandmat!



Leandra provade på att rida åsna på stranden.



Going!



2 goingar!



Är det 2 tyska turister? Nej det är våra barn i full brasse-mundering!



Lindisey o Luana gick lös på att fixa och trixa med Leandra. Här är 2 resultat. Mamma är väl sådär förtjust i detta - men i Brasilien är det jättevanligt.



!!!!



Lendra provkör hoj!



Tack min underbara familj. Obrigada alla där nere i Brasilien som gjort vår resa oslagbar. Kanske kommer vi till fotbolls-VM 2014!

Ovido - Quiz & Flashcards