Alla inlägg under januari 2010

Av hanna eriksson - 28 januari 2010 10:40

  
Hej igen! Så nu känns det som om vi rotat oss ganska så bra i Sjövik. Igår var det dags, vi på första BVC besöket! Spännande. Hur skulle den här barnmorska vara kontra den snurr-tant vi hade i Göteborg? Stina hette hon...kalas bra tjej! Det är mycket som snurrar i varje småbarnsförälder huvud. Hur mycket väger h*n nu? Hur lång är h*n nu? Följer h*n kurvan? Håller huvudet måttet? Varför är ena pupillen mycket större mellan varven? Frågorna är många. Jag är inte nervös eller orolig men ändå så snurrar frågorna i huvudet! Kanske är det för så fort man träffar någon annan börjas det Hur lång är h*n? Hur gammal är h*n? etc. Men Walter höll alla mått:-)


3 månader:
5344 g tjock och 58 cm lång.
Han håller sig inom alla ramar och är världens finaste!


Om ett par timmar, vid 2-tiden, åker vi och hämtar syrran och far hem till axvall till mormor och morfar! Pappa får vara kvar och jobba!


Skön helg!

 


5344 g. tjock & 58 cm. lång - Walter (3 månader)

Av hanna eriksson - 23 januari 2010 12:27

 
Nej men sådär välkommen Hanna säger jag till mig själv - in i denna HELT främmande värld - BLOGGVÄRLDEN. Ska bli spännande att se hur länge min entusiasm, kreativitet, hjärna, skrivhänder orkar ploppa upp med nya roliga inlägg! Kärleken till mina barn kommer ALDRIG att avta så skulle jag inte skriva på ett par dagar så har det inte med kärleken till dom att göra utan att jag helt enkelt har slut på krut i hjärnan! 
 

Denna blogg är väl till för mig själv i första hand tror jag - att skriva av mig då 3-års trotsen sätter sin kära mor på spel samt visa alla er på avstånd vad som händer i vår vardag här! Vi har ju precis flyttat också så en del om det nya huset lär det väl också bli!

 

Kanske vi får ta del av pappa Martins tankar och funderingar mellan varven...får väl se!

 

Väl mött!

 


Leandra & Walter

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards