Alla inlägg under juni 2010

Av hanna eriksson - 28 juni 2010 21:25

Solen lyser, himlen är blå vad det är skönt att vara mammaledig då:-) Här hemma på Torstövägen 49 TOK-njuter vi för fullt av sommarvärmen. Midsommar firades i strålande sol, helgen mystes på i poolerna, maten har ätits på altanen!

 

Nu drar jag till Portugal på onsdag hörs efter det!

 

KRAM!

 


En förväntasfull kille på midsommarafton!
 


Kransarna gjordes kvällen innan - en till L & W!
 


På dagen var mormor, morfar, Sara, Jonny o lilla Olivia på besök.

 

 


Mamma (mormor), Leandra o Sara. Leandra hade tillbringat veckan med mormor o morfar i Varberg. Sådär lagom lycklig över att komma hem:-)



Sara med sin lilla söta Olivia

Jag med mina små midsommarbarn!



På kvällen kom Stina, Johan, Johanna o Joakim. Supertrevligt!



Jag o Stina!


   Leandras fina pool med palm blåstes upp...



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...o här sitter Walter i sin.
Han hoppade senare ner i syrrans:-)

 


Pappa o Leandra fixar med ne nerhuggna träden...

 


...även Walter fick en pinne...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Resten eldades upp!

 

Evelina o Vesos lilla bebis VERA kom till världen den 18 juni...igår åkte vi och hälsade på det lilla underverket. Nu har Walter 2 brudar att styla sig inför:-)



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mamma Evelina o lilla Vera!

Av hanna eriksson - 23 juni 2010 15:50

Ja det är den nya matchvikt o matchlängd vi fick idag på BVC! Walter växer o frodas som det ska!

 

Här på bloggsidan är det inte konstigt att det har hänt saker sen sist då jag uppdaterar DÅLIGT. Jag vet men kan dock inte lova att jag blir bättre heller. Det finns härligare saker att göra än sitta inne vid datorn...framförallt nu när altanen är KLAR!

 

Sen sist har vi:

 


...hälsat på "vovo" och firat Maria litegranna på "vovos" vis:-)



Fröken fräken hoppade i "vovos" högklackade



Vincent, Leandra lekte givetvis mamma, pappa, barn.
Dockan fick Leandra i sommarpresent!



En glad o go´ Walter




Familjen Johanssons ställde till med
65-x2, 40-, 35 och 15-års kalas den 19 juni
på Aspö Gård utanför Skövde.
Klädsel: hatt. Kalastrevligt!
Mormor, jag, Walter o Leandra representerade vår familj.



Syrran var självklart PRINSESS!



Walter hade hatt också!


Walter vid matbordet i skön slapparstil!

 

 

Jag o Maria bestämde oss för att ta en cykeltur med tjejerna o titta på de nyfödda Shettlandsponysarna (stavas nog inte så:-))! Sen att promenaden skulle ta oss över stock, sten o bro var inget vi visste om innan...
tur var väl det:-) Men kul hade vi!

 

De var så små och söta de små fölen!

 

Hmm broarna kom helt otippat...bara att konka över barn,

cyklar, hjälmar, barnvagnar...och oss själva!

Här är självaste Maria! Tadaa!

 


Killarna spanar in cykelhjälmen!


Tjejerna väntar på pannkaka...tur vi hade

med det o festis så vi fick lite energi!

 

En skön dag i solen på mormor o morfars gräsmatta!

 

Syrran klipper gräset med morfar!

 


I måndags lämnade vi syrran i Varberg med mormor o morfar där hon ska vara tills på fredag! Vi saknar henne MASSOR!

 

Sist men ABSOLUT icke att förglömma - altanen är nu KLAR! 



Fint va´?    

Av hanna eriksson - 16 juni 2010 19:06

...tar sin form. Såhär långt har vi hunnit hittills:

 

 

Trallen har nu börjat läggas...

 

...bild från andra hållet mot Anna o Daniels hus

som nu flyttar in om en vecka!

 

Leandra åt premiärfrukosten där imorse:-)

 

Mina ÄLSKLINGAR sitter o myser

 

Imorse hittade Walter även syrrans dammvippa...den var skoj...

 

...såhär gör man mamma om du inte visste det

 

Igår spelade Brasilien sin första match - då såg de ut såhär på Torstövägen 49 - kanske var det därför de vann:-)

 

Dagen tillbringades i Nolhagaparken med en massa kompisar

- här gungar Leandra o Emelie!    


Av hanna eriksson - 14 juni 2010 09:59

...har vi gjort en massa roliga saker. Om man frågar Walter så är han supernöjd med dagarna bara någon leker med honom. Och frågar man syrran så är hon nöjd om bästisen Emelie är hemma:-) Men lite annat har vi hunnit med också.
Vi har vart hemma o firat mammas faster Ninni på hennes 50-års dag då passade vi på att sova över hos mormor och morfar! sara o Jonny har fått sin lilla prinsessa Olivia så henne har vi hälsat på - fantastiskt söt...och så mycket hår:-) I tisdags var vi iväg i Alingsås med kompisarna (Walters) och åt lunch - kalasmysigt. Och så har ju VM dargit igång...

Imorgon är det sista dagen för Leandra på dagis sen har hon S O M M A R L O V - hur härligt låter inte det? Då beställer vi lite värme till det också!


Ni som är intresserade av altanen så kan jag säga att Martin har lovat att IDAG ska vi börja lägga trall snart är den klar! Jisses sicken tid det tar att göra allt underarbete...men den som väntar på något gott...

  

Tack o hej leverpastej!

  


Heja Sverige...eller inte heja BRASILIEN
(den dräkten har vi också - 2 st!!!)



Kläderna jag fick av mammas jobbarkompisar -

nu har jag vuxit i dom!

Gladskiten!

  

 

Söta Sara, Leandra o Olivia!


Olivia


Olivias pappa o Walter

 

Altanen såhär långt - ikväll händer grejjer!


...sist men inte minst. Som om vi inte hade nog av jobb:-) Martin fällde 3 träd för att kunna se VM helt utan störningar:-) Men jag kan hålla med att nu är det bättre! Nu kan vi hejja på Brasilien imorgon, deras första match, utan störningar!

Av hanna eriksson - 8 juni 2010 16:18

Som jag skrev för ett par veckor sedan var vi hemma hos Camilla & Lova och fotade barnen (bland annat...mat, fika o lek hann vi med också). Idag när vi träffades på en trevlig lunch inne i Alingsås hade hon med sig skivorna - brända o klara! Här får ni se ett av alla de fantastiskt fina kort på Walter - min modell! Här ska nu framkallas!


Snart kommer vi igen Camilla - då med båda mina barn:-)

 

Hörs!


  


Vår finaste Walter


  

Av hanna eriksson - 4 juni 2010 15:12

Jisses bara solen gör ju att man bara är så nöjd - behöver inte göra så mycket utan bara njuta av att gå på Sjöviks gator:-) Men som vanligt, som mammaledig, har man kalendern full. Sällan en dag utan något planerat! Sen sist har vi myst i Alingsås med Leandras Göteborgs-bästis Nadia o hennes mamma Hannah (Eriksson också faktiskt), lekt o busat med alla kompisarna. I tisdags var vi hos Lova o hennes mamma Camilla uppe vid Alsjön. Fantastiskt väder o fantastiskt god mat. Sen så tog hon fram sin fotoutrustning o fotade de barn som ville:-) Får se om det kan bli någon modell av Walter:-) Haha ni får nog se smakprov framöver då jag fått dom - tills dess får ni hålla tillgodo med fotograf Hannas bilder!


I helgen väntar altanbygge, klädparty, fika, Stina-besök med mera med mera!


Hörs&ses!

 


Nadia & Leandra i lekrummet på Storken (köpcentrat i Alingsås)



När vi skulle äta plockade Hannah fram små paket innehållandes små söta väskor...och lite kläder till Leandra! Tack!

 


Jag o mina polare säger Walter...en del av dom - halva ligan! Bästisen Olle ligger där bak o spanar Lova! Ebba försöker ge mig en bit bröd...jag försöker spela svårflörtad...:-)

 

Så skönt att vara ute barfota...sitter på vår altan...

icke färdiga alltså...

den som ligger under vår carport!

 

Ge hit morsan så du får vara med på ett kort också!

 

Jag o mamma myser i solen...mamma tok-brände sina axlar tydligen denna dag...jag som brukar ta tag i dessa så gott!

 

Tänk när altanen är klar då slipper vi sitta o

balansera på en endaste planka!

 

Finaste tjejen!

Ovido - Quiz & Flashcards