Alla inlägg under februari 2010

Av hanna eriksson - 28 februari 2010 18:08

Jisses det tar på krafterna att ha en 3 1/2-åring i huset för tillfället. Såååå trotsig:-) Mellan varven ganska så charmigt men ack så jobbigt mellan varven! Detta är ett axplock av vad fröken har hunnit med:

- klippt håret på sig själv, en decimeter på ena sidan...

- rivit sönder X antal Bamse-tidningar...

- skrikigt och gormat åt både mamma och pappa...

 

Phu ska bli skönt att släppa iväg henne till Björnen imorgon så hon får leka av sig lite!

 

Lilleman har fått in sin barnstol som han har provsuttit med ett stort smajl på läpparna! Kul att få vara med på er nivå. Annars har helgen förlöpt i ganska så lugnt tempo med kladdkakebakning, mello, OS och allmänt mys med familjen. Jag har även vart uppe på övervåningen och hämtat ner lite kläder till Walter som är Leandras...en ganska så stor hög blev det! Toppen!

 

Och jag har äntligen fått mitt badkar vilket Leandra invigde i lördagskväll!

 

På återseende! 

 


Syrran klär sig själv...fint...


 

Trollunge


 
Syrran & pappa busar

  
Jag sitter i barnstolen och det SÅ skoj att få vara med


Syrran bakar kladdkaka

 
Tummen är go´!

 
Myser med mamma



Till slut blir jag så trött så jag somnar gott i min säng
  


Av hanna eriksson - 26 februari 2010 08:31

Vad spännande det var igår på klädpartyt. Hade jag vart ekonomiskt oberoende så hade jag nog köpt det mesta av kläderna - superfinakläder i mysig kvalité. Men eftersom man är lite barskrapad så fick det bli ett plagg till de var:


singoalla med geisha
Till Leandra

bäbisoverall med pussgroda
Till Walter (bara brallorna - inte bodyn)

Av hanna eriksson - 25 februari 2010 11:37

Igår var vi på bvc hela familjen då pappa var hemma från jobbet på grund av rasrisk. Så vi tog vårt pick o pack och åkte till bvc. Den nya matchvikten är 6530 g tjock och han har blivit hela 63 cm lång.

 

Inte undra på att mamma tycker alla kläderna börjar bli för små:-)

  

Sen på eftermiddagen invaderades vi av en massa bebis-kompisar! Jättemysigt hade vi. Jag hoppas vi ses snart igen! Tack Ulrika, Maria, Malin & Malin.

 
Ikväll hägrar mitt första Me&I-party. Spännande att se vad de har att erbjuda.

 
Hej så länge!

  


Leandra & kompisen tillika granne Emelie (Alexanders storasyster)

  


Malin & "gosingen" Olle (3 månader)


Malin & "fina minstingen" Linus (3 månader)

 

Maria & "söta grannen" Alexander (5 månader)


Ulrika & "gulliga stortjejen" Annie (6 månader)


 


Sist "hjärtegrynet" Walter (4 månader IDAG!!!)  

Av hanna eriksson - 22 februari 2010 09:46

Så nu var det måndag igen och en ny vecka tar sig ton! Helgerna är så mysiga. Vissa mer mysiga än andra! Den här har vart kalasmysig. Kan bero på att det är TOKMYCKET snö där ute, har umgåtts med alla våra nya grannar (kanske inte alla, men ett par stycken), pappa är hemma, Tobias o Maria kom på fika...myspys helt enkelt. Sen så händer det så fruktansvärt mycket med Walter nu. Han blir stora killen bara över ett par nätter. Bland annat så övar vi på att sitta och jag kan lova att det dröjer inte länge tills han kan sitta själv. Grötätandet har tagit fart...går sådär:-) Träffat kompisen...dröjer väl inte länge tills de är ute å röjjer på sina mopeder!

 

Skulle åkt till farmor igår men snön satte stopp för det. Tråkigt, men känns som om det är bättre att ta det säkra före det osäkra.

 

Den här veckan bjuder på lite smått å gott! Idag lugna gatan! Imorn sjunga/gunga. Onsdag väga Walter. Torsdag Me&I party. Fredag - inga planer. Helgen - mamma/mormor kommer!

 

Väl mött!

 

Övar på att sitta
 

Grötätande

  

Walter & sin kompis Olle
 

All snö som kommit hos oss i Sjövik (kolla taket på gaveln...)

Av hanna eriksson - 16 februari 2010 12:01

Så nu har det gått en vecka till:-) Verkar som om tisdagar är mina "bloggdagar". Helgen förlöp i lugn takt. Raka motsatsen till föregående helg då jag fick lite bassning att jag "bokat" in för mycket på en och samma helg. Jaha tänkte jag, jag som inte träffar folk varje dag. Men men. Helgen gick i familjens tecken. Jag gjorde i ordning Walters dop-inbjudningskort. Blev riktigt nöjd. La dom på lådan så de skulle vara framme igår. Och fram kom de igår då mamma ringde och tackade! Annars slappade vi på, lekte, mös, kikade mello, kikade OS!


Ses & hörs!
 


Lek med syrran


Dopkorten - dopet som ska ha grönt tema




Av hanna eriksson - 9 februari 2010 12:58


...ja men jisses det har verkligen gått en HEL vecka till och jag har inte skrivit ett ord sen förra tisdagen. Blogg är inte det till för att skrivas i X antal gånger per dag?!?! Jaja kanske i de andras bloggar men inte i vår! Haha!

 

Sångstunden är över för de här veckan också! Walter stormtrivs med det och ASGARVAR (dock helt ljudlöst) precis hela tiden! Så vi tycker det är precis lika roligt, fast mitt skratt har ljud! Nu får vi hålla oss i 2 hela veckor för nästa vecka är det inget då det är sportlov.

 

Helgen har varit kalas. Fullt med besök, både på hemma- men även på bortaplan. Det började med att Sara & Jonny kom i fredags kväll och åt tacos och vi fick mysa med Saras mage som nu börjar ta form. (De ska ha bebis i juni...inget annat. Annars struntar jag i hur folk ser ut och vilka matvanor de har etc.). Sen i lördags kväll var vi hemma hos Stina & Johan. Johans 2 barn var hemma Johanna & Joakim. Vi kollade Melodifestivalen och var väl ganska överens om att rätt låtar gick till rätt ställe! Dvs. rätt låtar vann, rätt låtar åkte ur, rätt låtar gick till andra chansen...

 

Sen så fick vi FINBESÖK av mina arbetskamrater Marie, Sara & Anki. De hade med sig färska frallor och jag hade stigit upp i ottan för att koka äggen:-) Sååååå mysigt att de kom. De var väl nyfikna på vårt hus de ännu inte hade sett men som jag tjatat hål i huvudet på dom om:-) Och senare samma eftermiddag åkte jag och Walter till Toni & Jenny i Lerum och spanade in deras hus, Jennys mage (hon ska också ha barn...i april) och åt världens i särklass GODASTE kladdkaka! Tack Jenny!

 

Så igår var vi lite sega. Sång idag. Mys med andra mammor här på hemmaplan imorn! Vi trivs! Nu lite slapp framför brasan.

 

Tack o hej - leverpastej!



Walter framför brasan

 

Av hanna eriksson - 2 februari 2010 13:15


Sådär då har man kommit hem från veckans sångstund. Det är oerhört mysigt, men man inser hur oerhört tondöv man är. Om jag säger såhär det hade inte hjälpt om man sänkte sångerna ens 10 toner...kan man göra det förresten? Hur som helst Walter tycker mamma sjunger fint - eller skrattar han för att han redan som 3-månaders kille inser att mamma sjunger falskt?!?! Mysigt hade vi iallafall med alla mammorna! Nu får vi vänta en hel vecka till nästa sångtime! Vad ska vi göra tills dess? Oj innan vi vet ordet av det är det redan tisdag!

 

Skön vecka!

Ovido - Quiz & Flashcards