Alla inlägg under maj 2010

Av hanna eriksson - 30 maj 2010 21:56

...det är det enda som det snackas om hos familjen eriksson/edvardsson för tillfället! men se så långt vi hunnit med tanke på att det bara vart jag och martin som grejjat...samtidigt som vi tacklat 2 små godingar som vill ha sin uppmärksamhet. gud så skönt det kommer bli när den är klar:-)

lite annat har vi dock hunnit med också...se nedan!

i veckan väntar som vanligt en massa nya upptåg.


nästa gång vi hörs så berättar jag mer om vad vi gjort!


ha det gott!

 

för ett par dagar sedan såg det ut såhär...



...under dagen hann vi såhär långt...ser kanske inte ut att ha blivit så mycket mer men ni som har byggt altan vet hur lång tid det tar att få allt rakt åt alla håll och kanter:-)


kökstrappan fixades till också...


dessa skojjiga klossar fick jag av mamma då vi var på
IKEA tillsammans med "tjocka" sara i onsdags



för att gå på fest (kusin Vincents 5-års kalas)  måste man bada (vilket jag ÄLSKAR)



...nu börjar jag bli rund o go´!


bäst att sätta på "slirren" när man ska på hans kalas 
så man får hänga med honom sen
när vi blir äldre o ragga brudar
...han ska ju lära mig allt han kan:-)



...syrran var på barnkalas innan vi andra fick komma på kalaset.
Maskerad var det och självklart skulle fröken vara PRINSESSA!


Walter hos farmor Nazidir



Självaste 5-åringen - VINCENT!

...mamma och syrran har nu börjat reta mig...de tycker jag ska lära mig krypa...jag som bara vill ha MIN välling...AHHHH  

Av hanna eriksson - 24 maj 2010 19:36

I onsdags förra veckan kom mormor på besök till oss i Sjövik. Hon stannade tills i fredags då vi åkte med henne hem till Axvall. Dagarna har bestått i springtävling, shopping i Alingsås/Allum/Lerum, mys, luncher, fika, lek och en massa massa mer. I helgen besökte jag mark jag inte vart på sen jag var 15 år (!?!?) - Skara Sommarland. Jag kunde dock bara vara med en stund innan jag skulle på FEST - 10 års återträff sen gymnasiet. Fantastiskt skoj!

 

Veckan som kommer kommer gå i lugnets tecken...ska träffa alla Walters kompisar i morgon i Lerum, lite mys med Saras mage på onsdag (snart kommer lilla prinsessan ut) med mera.

 

Ha det gott!

 

Soliga kramar H&L&W


Leandras löpsteg...


...med kompisarna Julia & Emelie efteråt


 

2 hejjande o engagerande brorsor...NOT! haha!


I lördgas var vi på Skara Sommarland...
flyga flygplan var skoj tyckte Leandra.
Hon sitter i den röda längs bort:-)


Pappa o Leandra i Convoy-bilarna

som även de fanns på mammas tid:-)


Sicken tur att syrran hade med sig sina brillor!



Mamma var och svängde sina lurviga på kvällen på Stadt i skara! Här tillsammans med en del av gänget hon umgicks med under gymnasietiden!  

Av hanna eriksson - 18 maj 2010 22:34

...oj så skönt och roligt det är när hela la familia är hemma. Pappa var ledig i fredags så det bidde långhelg. I onsdags hade vi bebisbesök av lille Loui och hans mamma och pappa (Jenny och Toni). Mormor och morfar var här och slappade med oss i torsdags. I helgen var vi och hälsade på Evelina och Veso och handlade plankor till vår utetrappa till köksingången. Jisses vad fint det blev. Kommer ett inlägg lite längre fram med vad som har hänt på husfronten...ni får ta del av våra utelampor såhär långt:-)

 

Idag har vi haft sista sjunga/gunga för denna termin...även den sista för min del då jag kommer börja jobba när det drar igång igen till hösten. Efteråt åkte vi hem till Ulrika och mös på hennes fantastiska altan med 100 %-ig utsikt över Mjörn. Underbart!

 

Imorn kommer mormor till oss igen. Vi ska tillbringa morgondagen i Alingsås. Sen på fredag åker vi till Axvall...Skara Sommarland på lördag och fest för mamma på kvällen. Skoj ska det bli!

 

Hörs o ses!

Puss o kram!

 


Lille Loui på pappa Tonis (håriga) arm


Han var lite svårflörtad...hade svårt att släppa blicken från pappa  


Söt i pappas gula hörselskydd? JA!

 Lägg märke till hur stora mina kinder blev:-)


Pappa håller inte i mig så hårt när jag får välling...

hamnar enna på sne´

 

Syrran och jag busar i mina kepsar...ser ut som 2 små bönder:-)
 

 


Mamma/bebis mys hos Ulrika. Här med 3 (Maria, Camilla & Tina) av totalt 7 mammor, egentligen 8 men Malin åkte till Borås! Walter är killen med randig mössa.

Sådär nu har vi ÄNTLIGEN utomhusbelysning med "rätt"
belysning vid alla våra 4 utgångar! Här vid huvudingången.


...och här vid köksingången!

Av hanna eriksson - 11 maj 2010 15:42

Förra fredagen upptäckte vi ett nytt "palats". Leklandet i Alelyckan! Hur kul som helst enligt alla de glada barn vi hade med oss jag och Maria! Leandra och Emelie lekte som aldrig förr! Walter och Alexander tyckte också att det var ett spännande ställe! Framför allt "propellrarna" (fläktarna) i taket.



I helgen hade vi besök av kusin Vincent och hans söta mamma Maria. De sov över. Kusinerna lekte till sent in på kvällen. Söndagen spenderades i Björboholm. Där reds det på häst (Nej pappa du behöver inte gå med mig, jag kan rida själv!), ansiktsmålning, vann stjärnvinster, fiskade fiskedamm! Superkul!

 

Idag var vi på lunchmys hemma hos Tina och hennes söta Algot ute i Burhult. Vi var inte mindre än 8 mammor och våra små godingar! Hur kul och trevligt som helst!

 

Nu väntar snart långhelg - då ska altanbygget sätta igång!

 

Många kramar H & L & W

 


Sjörövar-Leandra
 

 


Walter & Alexander leker bland alla bollar


Leandra & Vincent leker med Zaga, som här ligger i vagnen:-)

Vincent, Walter (snygg min killen) & Leandra

  


Leandra på hästen Göran


Ridturen



Piraten Leandra



Här har jag fått ett bra grepp om mammas glass


Lek med mina kompisar Olle & Ebba (hon syns knappt)

 

Här sitter alla mammor och äter.
Lilla Mittra syns nertill till höger. Sötan!

 


Bästisar ska väl ha likadana jackor...eller?

Av hanna eriksson - 6 maj 2010 17:15

Ja jisses vad det går undan, man hinner knappt tänka måndag förrän det är måndag IGEN. Vad gör man på dagarna då kan man undra? Inte mycket är min första tanke men vi närmare eftertanke så händer det en hel del. Sen sist har vi vart o hälsat på Sara som ska ha sin lilla bebis inom kort...12 juni är det dags! Träffat Hannah o Nadia (Leandras bästis i Göteborg). Umgåtts med alla bebisar o deras mammor. Sjungit o gungat! Fixat ny matstol till Walter - bra om du frågar honom själv. Cykeln som inhandlades har vi såklart cyklat på, men både mamma o pappa har vart dåliga på att ta kort på fröken. Det kommer! Se nedan på våra bilder istället:-)

 

Imorgon är det fredag och Lek-o buslandet i Alelyckan hägrar sen en massa spännande saker i helgen te x att kusin Vincent kommer o sover över!

 

KRAM!

 

Här är jag i min nya matstol - så skoj att kunna få vara med

 


Jag igen i stolen

 

Jag o Nadias mamma Hannah som sitter o lyssnar på...

 

...syrran o Nadia som uppträder


Nadia o Leandra på McDonalds

 

En sån här glad kille hittade jag under bordet

 

När mamma inte såg racade jag bort o fångade de fina gröna kvistarna mamma ställt på golvet. Trodde hon inte att jag skulle nå dom eller? Jag la dom på min gåstol. Rätt nöjd!

 

Sitter o kikar när syrran målar lite

 

Titta vad fiffiga syrran o Emelie vart...byggt av vår ved

 

 

Inne vid Eriksberg då vi hälsade på Sara

 

Mamma o jag

 

Jag o "tjocka" Sara

  


Ovido - Quiz & Flashcards